8 zile în Kabuleti


Am promis în articolul precedent că voi scrie despre sejurul nostru în Kabuleti, despre prieteniile legate și cum puteți beneficia și voi de această oportunitate. În articolul acesta voi încerca să mă țin de cuvânt și să împărtășesc impresiile mele de la proiect.

Încep cu începutul. Am fost cazați într-un hotel foarte comod și cel mai important la 2 minute de la mare. Am partajat camera cu un prieten din Italia. Eram cel mai tânăr participant la proiect și nu m-am simțit oarecum discriminat de cei mai mari, ba din contra eram încurajat. Un lucru mai rar întâlnit la noi.

Cu un bun prieten din Azerbaijan pe un deal din Batumi pe care l-am escladat cu telegondola



În fiecare seară aveam inclus în program Cultural Evening (Seara Culturală) unde câte 3-4 țări își prezentau cele mai frumoase lucruri pe care țara lor le posedă. Iată așa am reușit să descopăr o dulceață de lichior din Tallin, să gust niște spaghetti napolitane, să mănânc niște cârnăciori polonezi foarte gustoși. În prima zi, țara gazdă, Georgia și-a prezentat cultura într-un local mai special și mai spațios. Am gustat iarăși niște khachapuri, vin georgian, frigărui și chacha, un fel de băutură tare georgiană, care poate să ajungă la 80 de grade. Mi-a plăcut mult dansul lor tradițional și piesa de pe fundal.

Prezentăm țara cu Ovidiu

Prezentare țării noastre a fost destul de modestă, am adus 2 feluri de vin, un Kagor mai dulce și un Cabernet mai puțin dulce ambele fiind de la Cricova.  Și niște ciocolate și bomboane dintre cele mai gustoase de la Bucuria, cum ar fi Răcușori, Fulgeraș, Favorit, Meteorit. Evident că toți au ținut să guste vinurile noastre, iar la sfârșit de degustare era inevitabila frază „It's the best wine I've ever tasted” („Este cel mai bun vin pe care l-am gustat vreo dată”). Le-am vorbit câte ceva din tradițiile vinicole pe care le avem și despre bogățiile subetrane de la Cricova și de la Mileștii Mici.

O horă moldovenească


Imediat după Cultural Evening, era și un After Party, și după After Party urma Beach Party chiar pe litoralul georgian. Cel mai interesant era la Beach Party, erau discuții interesante despre doctrine politice, tradiții. Aici am întâlnit o mulțime de oameni înteresanți, oameni cu o verticalitate a convingerilor. Vă mai aduceți aminte de violențele stradale din Instambul un an în urmă, păi am aflat despre acele revolte de la un inițiator ale acesteaia. Mi-a explicat cum de la 30 de inițiatori, au ajuns la mii de participanți la proteste pașnice contra deciziei guvernului de a defrișa un parc pentru construcția unui mall. Și tot așa. El doctrinal era comunist, un comunist înflăcărat, îmi vorbea foarte mult despre un comunism utopic pe care și-l dorea el. Dar din păcate pentru el, nu l-a văzut și nu prea crede că-l va vedea vreodată. Fiecare om de la proiect avea câte o poveste interesantă. Și la fiecare Beach Party reușeam să o descoperim.

la una din activităță


La orele de curs pe care le aveam, s-a vorbit despre multe. La primele ore au fost activitati de Team Building, activitati prin care ne-am cunoscut mai bine. Cel mai mult mi-a plcăut activitatea cu Cultural Iceberg (Aisbergul Cultural). Partea exterioară a aisbergului este reprezentantă de aparențele unei culturi, partea inferioară de valorile pe care le descoperi dacă încerci să le înțelegi și dacă-ți petreci mai mult timp cu reprezentanți acelei culturi. La această activitate am fost divizați în câte o pereche formată din 2 țări, noi am fost împreună cu pritenii italieni. Iată așa le-am descoperit aparențele dar și lucrurile mai puțin vizibile. De aici am înțeles prin ce se disting italienii din nordul și sudul Italiei. Cei din sud sunt mai lenoși și trăiesc viața din plin, cei din nord sunt mai harnici. Italienilor din sud le place să mânânce și să gătească gustos și să se îmbrace bine și ieftin. O altă activitate interesantă a fost acea când am primit niște task-uri pe care trebuia să le îndeplinim în echipă. Am fost divizați în 2 echipe. Fiecare echipă avea sarcini diferite. Noi am avut să facem niște selfi-uri cu 3 perechi de ciorapi de culori diferite și 3 feluri de lenjerie de corp, pe malul mării. Să ne fotografiem cu un cuplu căsătorit de 25 ani. Și încă câteva task-uri.

Dansăm în cele 3 perechi de chiloți de culori diferite


După activitățile acestea, au urmat deja ore informative și workshop-uri despre europass, EVS ( European Volunteering Service) și despre Erasmus+. Europass este o platformă de creare a CV-urilor recunoscute cu ușurință pe teritoriul Uniunii Europene. EVS este un program oferit tinerilor de la 17 până la 30 ani, de a face voluntariat timp de un an într-o țară străină. Erasmus+ (este o continuitate a proiectelor Youth in Action) prin intermediul acestui program sunt finanțate o mulțime de proiecte de instruire în domeniul educației, sportului și tinerilor. Proiecte de gen Training Course, Study Visit, Youth Exchange și încă câteva feluri.

Proiectul la care am participat noi este de tip Training Course și este finanțat de către Comisia Europeană prin programul Erasmus+. Sunt câteva grupuri pe facebook (link1, link2, link3, link4, link5, link6) unde sunt postate o mulțime de proiecte la care puteți participa dar mai sunt și câteva site-uri informative (link1, link2). Încercați să urmărți pe www.civic.md și pe www.diez.md la fel. Eu am participat la acest proiect datorită CLCT-ului și datorită Pan-European Alliance Moldova.

0 comentarii