Ne mai plângem de ce nu avem specialiști calificați. Păi cum să-i avem dacă ei sunt educați doar cu mită. Ne mai plângem că cadrele didactice sunt corupte și neexperimentate. Păi cum să nu fie dacă Ministerul Educației le "permite", atât timp cât nu vor implementa o reformă care ar prevede evaluare fiecărui profesor. Ne mai plângem că suntem proști. Păi cum să fim mai deștepți, dacă suntem educați prost. Ne mai plângem de ce elevii din țara noastră se numără prin rândul codașilor. Păi cum să nu se numere prin rândul codașilor, atât timp cât educația ne va distruge creativitatea și capacitățile noastre de a gândi liber. Ne mai plângem pe educația proastă. Păi cum să nu o facem, dacă ministerul nu se mobilizează și nu face mai nimic, iar prin rândul profesorilor mai persistă acele principii sovietice . Ne mai plângem că nu fac o mișcare productiva. Păi cum să o facă dacă noi închidem gura și acceptăm ceea ce fac.
Profesorii afirmă că lipsa aplicării cunoștințelor în viața cotidiană, este cauza problemei. Iar cei de la Ministerul Educației acuză cadrele didactice. Care ar fi cauza reală ? Oare nepăsarea cadrelor didactice sau a (i)responsabililor de la minister ? De fapt problema e în sistemul educațional de răhat, fiind un (parțial) model al celui sovietic.
Unde-i soluția ? Soluția e la ea acasă, acolo unde merită să existe. Pierdută undeva prin UE (sau prin ideile geniale a noii generații). Ideile și acțiunile de a găsi acel model de sistem educațional e departe, departe de noi, departe de creierele celor de la minister.
Dacă tot soluția sunt ideile, atunci nu ar mai trebui să ne bazăm pe acțiunile ministerului ci să venim noi cu soluția care ar face să se miște lucrurile din loc.
Dacă tot soluția sunt ideile, atunci nu ar mai trebui să ne bazăm pe acțiunile ministerului ci să venim noi cu soluția care ar face să se miște lucrurile din loc.
Cum vom stopa corupția prin instituțiile de învățământ ? Simplu. Depistăm unde miroase a corupție, și încercăm să filmăm sau să pozăm aceste inegalități, care mai apoi urmează a fi transmise CCCEC-ului, precum i s-a întâmplat unui tânăr de la Colegiul de Informatică din Chișinău. El afirmă că persoana care s-a ales cu un 6, ar fi dat mită profesoarei 100 de lei.
Sursă: http://themiraclecountry.wordpress.com/ |
Și vom fi proști, până vom deschide gura și vom spune că suntem epuizați de prostiile lor. Și vom fi proști până vom renunța la calculator folosindu-l în scopuri inutile. Și vom fi proști până vom contribui la propria dezvoltare. Și vom fi proști când nu vom mai da mită. Vom fi proști până când prostia va alege altă țară !
0 comentarii