”Tenis cu ambasadorii” sau la taifas cu ei

Noi, tinerii bloggeri am fost martorii unui eveniment extraordinar găzduit și organizat de către Centrul Don Bosco în parteneriat cu Ambasada Poloniei și a Italiei, în rândul acestora s-a alăturat și UNICEF-ul. Am fost și noi prezenți și invitați să gustăm câte ceva din acea atmosferă plăcută și veselă. Ba mai mult, am avut ocazia să conversăm cu demnitarii și amabasadorii din Republica Moldova. Întâia țintă a fost Alexandra Yuster, reprezentantul UNICEF Moldova. Ea deja ne recunoscuse, citindu-ne articolele noastre. Rămăsese plăcut surprinsă văzând că nouă ne pasă de societatea în care trăim și că ne dorim o schimbare. Am vorbit despre viitoarele noastre acțiuni pe care le vom înterprinde pentru reformarea sistemului educațional. Să fiu înțeles corect, vom încerca să contribuim la realizarea acesteia prin articole și alte chestii care sper că vor ușura munca Ministerului Educației, văzând ce ne dorim și de ce avem nevoie. Am discutat despre lipsa finanțării sportului din Moldova, în special în reginuile rurale, și necesitatea finațelor pentru promovarea tinerilor talente.


Am încercat și noi să jucăm tenis alături de ei. Dar când îl văzusem pe amabasadorul României în Republica Moldova, domnul Marius Lazurcă. Am renunțat imediat la rechete. Domnul Lazurcă demonstrează profesionalism nu doar în diplomație ci și în tenis. După o scurtă partidă de tenis am încercat să vorbim câte ceva cu el. Vorbisem despre sportul în Moldova, sportul în România, dar n-am deviat de la scopul nostru, de a afla câte ceva nou despre Sistemul Educațional românesc, din păcate domnul Lazurcă nu prea cunoaște despre Sistemul Educațional din România, ne-a sugerat doar să accesăm site-ul Ministerului Educației. În schimb am avut parte de alte lucruri înteresante de care ne-a vorbit domnul ambasador.


Dirk Schuebel a întârziat puțin, de fapt s-a reținut :D fiind Șeful Delegației Uniunii Europene în Moldova. Doar ne-a salutat, n-am reușit să vorbim mai multe cu el, cu toate că aveam ceva întrebări. În schimb ambasadorul României, Marius Lazurcă a reușit, a avut o discuție, dar habar nu aveam despre ce vorbeau. Dar sigur, nu era o discuție politică. Demnitarii încercau să evite discuțiile politice la un astfel de eveniment, de parcă ar fi un păcat.

Am discutat nițel cu ambasadorul Poloniei, la fel despre Sistemul Educațional dar n-am reușit să aflăm ceva nou.

Tinerii participanți la eveniment s-au distrat și ei pe cinste jucându-se cu înalții demnitari tenis și spre final fiind premiați de către organizatori.











0 comentarii