Am (re)descoperit calea lui Ștefan cel Mare

Mereu am încercat să-mi păstrez echidistanța când e vorba de confesiuni. Dar mereu am susținut inițiativele și lucrurile mărunte cu o poveste frumoasă. Aici mă refer la mănăstirea  care am vizitat-o ieri și despre care am scris cât de puțin aici.






Această mănăstire a fost construită la inițiativa părintelui Nicoliță, un om cu speranțe și ambiții mari, un om care la prima discuție a distrus mai multe stereotipuri și mituri ale societății, un om cu inimă mare care merită să fie părinte, un om în fața căruia chiar mi-am făcut cruce (după o lungă perioadă).


Și-a dorit de mic să devină profesor de religie, până când a ajuns să înțeleagă că-și dorește să construiască o mănăstire. S-a născut în sudul Basarabiei în regiunea Anadol Reni (astăzi Litovsk ) . A terminat teologia la Suceava. După care a încercat să-și realizeze visul. Spune că a fost ghidat de un cuget până când a ajuns în valea unei păduri (între or.Cahul și satul Crihana) și a găsit un loc potrivit și frumos pentru construcția mănăstirii. Se spune că acel drum a fost cândva calea lui Ștefan cel Mare.


În timpul perioadei sovietice a fost expulzat pe 5 ani iar pretext a fost că cică ar fi un fel de „mâna Bucureștiului”. A avut câteva dosare la CEDO pe care iarăși le-a câștigat.


Oamenii cu inimă mare i-au cedat câteva hectare chiar lângă un iaz destul de drăguț, iar pe acel iaz mai este și o insulă . Pe acea insul intenționează să construiească o altă bisericuță. În curtea mănăstirii am găsit o doamnă care avea grijă de „Grădina Edenului”. Mănăstirea se află în construcție deja de 6 ani. Și a fost construită fără nici un proiect. Cauză faptului că a fost judecat de mai multe ori, iar de fiecare dată sentința i-a oferit dreptate.

Mănăstirea aparține Mitropoliei Basarabiei și este construită doar cu ajutorul creștinelor. Până aici Moldcell-ul a contribuit la redescoperirea ei, iar mai departe oamenii curioși să vadă mănăstirea realizată o pot face contribuind financiar.







0 comentarii