Ce mai zice junimea de la Căușeni


Chiar dacă am interacționat doar de vreo 2-3 ori cu tinerii d-aici, mi-am formulat o viziune. Căușeniu-i sat mare (exact ca Chișinăul) și e un fel de capitală a regiunii de sud-est a Republicii Moldova. Aici se adună oamenii regiunilor vecine la piață de duminică și în unele cazuri la studii (eu cunosc câteva persoane).





Revin la tineri. Am convingerea că următorul an Căușeniu va deveni capitala tineretului. Președintele Consiliului Raional chiar se dedică tinerilor. La inițiativa lui și în colaborare cu Consiliul Raional Ștefan Vodă și cel din Cimișlia construiesc cel mai mare centru sportiv pentru tineri. Ieri am scris despre el aici. Mi-a plăcut mult.

Aici în Căușeni se pune mare accent pe sport și dovadă sunt produsele fotbalistice de la naționala de fotbal a Republicii Moldova - Igor Armaș de la naționala mare, și mai puțin cunoscut , bunul meu prieten și fost coichipier - Apostol Mihai, de la naționala de juniori.

În ziua când am venit, pe terenul de fotbal din Căușeni s-a organizat un campionat în memoria victimelor războiului de pe Nistru. Aici am întilnit câțiva tineri. Am bătut și eu mingea cu ei. Cică unii bloggeri mi-au intitulat „live performance”-ul ca master class.Fie.

La tabara unde am fost cazați, erau tineri. Ei deja păreau epuizați și plictisiți. Am abordat câțiva din ei. Și încercau să-mi zic că vor acasă. Le-am zis că-s din Carahasani. Iar ei erau din Antonești (satul vecin) și m-au rugat să-i iau cu mine spre casă. Dar le-am explicat că nu-i bine și că eu nu plec acum în Carahasani. Îmi era într-un fel jale de ei. Am devenit puțin mai nostalgic și-mi aduceam aminte de anii când plecam eu pe la tabere. P-atunci era o atmosferă mult mai veselă în tabără, nopțile nu dormeam și ne distram.

Un lucru relevant este că tinerii d-aici sunt mult mai deschiși față de alte regiuni. Și au posiblități mult mai mari. Păcatul meu că nu prea m-am bazat pe asta. Dar aș fi curios să aflu ce servicii mai există aici pentru tineri. Și dacă știți v-aș ruga să scrieți în comentarii.


0 comentarii