Offline cu viceprim-ministru, Eugen Carpov



Mi-am amintit că am fost și eu zilele trecute la un offline cu viceprim-ministru în exercițiu Eugen Carpov - coleg de clasă cu Marian Lupu, originar din Transnistria, nu are carnet de partid. Băi, cum să vă zic, om de treabă cu o carieră frumoasă, posedă niște calități de diplomat excepționale. Un limbaj elocvent și o gestionare frumoasă (ca in imagine) are. Mi-a fost mai interesant să învăț cum se coace o diplomația corect decât să ascult viziunile pe care le are - cu toate eram de acord în majoritate cazurilor.




Și totuși...

  • Ucraina contribuie la detensionarea relațiilor transnistrene.
  • Poliția noastră nu s-a implicat în conflictele de la Varnița pe motive de prevenire a unor  potențiale conflicte și mai mari.
  • Mediatorii (OSCE,SUA,UE) trebuie să-și stabilească o poziție comună privind negocierile soluționării problemelor nistrene.
  • Este necesară consolidarea serviciilor de securitate.
  • Este necesară crearea unor centre economice în regiunele care sunt la graniță cu Transnistria (și nu doar). 

S-a mai discutat niște chestii deja evidente cum ar fi elementele discriminatorii interetnice în școli  și persecutarea a tot ce înseamnă românesc. Despre plăcile de imatriculare s-a mai discutat și despre necesitatea studierii războiului de pe Nistru.

Dar întâi de toate oameni buni - să ne uităm sub nasul nostru, să rezolvăm problemele politice interne și să terminăm odată cu instabilitatea politică actuală.

Toate cele bune!
Cu stimă și respect, Adrian Bratu.
De azi înainte doar pe www.adrianbratu.com mă găsiți și pe fb.


0 comentarii